De la distanță și în deplină siguranță
Vremurile dificile pe care le traversăm impun anumite măsuri menite să sporească siguranța și să prevină răspândirea pandemiei. În acest context, mediul online se dovedește a fi cea mai bună metodă de apărare.
Astfel, conform Ordonanței de urgență 38/2020, publicate în Monitorul Oficial, instituțiile publice sunt obligate să primească online documentele cu semnătură electronică pe care le trimit persoanele fizice și juridice.
Pentru a evita pe cât posibil aglomerarea la cozi în această perioadă, autoritățile și instituțiile publice vor stabili tipul de semnătură electronică aplicabilă. În baza acesteia, persoanele fizice sau juridice pot depune online documentația necesară. Actele ce se vor emite cu semnătură electronică autentificată vor avea valoarea înscrisurilor originale.
Din punct de vedere al condițiilor și efectelor, documentele sunt considerate a fi înscrisuri sub semnătură privată și vor fi asimilate ca atare. Actele emise în format electronic de către instituțiile publice vor fi semnate cu semnătură electronică calificată.
Autoritățile și instituțiile publice vor fi obligate să informeze în mediul online modalitatea de primire a documentelor electronice, dar și tipul de semnătură aplicabilă.
Astfel, și în domeniul SSM, toate documentele trimise către instituțiile teritoriale de inspecție a muncii vor putea fi depuse online.
Rămâneți informați, rămâneți în siguranță.